VIKTOR FRISK TRÄNINGSPROGRAM

VIKTOR FRISK TRÄNINGSPROGRAM

Programmet är upplagt på 6 veckor med 5 pass i veckan. Programmet är uppbyggt för att få både muskeltillväxt och för att slimma till kroppen.

Varje träningspass skall angripas med stort engagemang och varje pass skall maxas till 110%. Vill man lyckas med sin träning måste man våga utmana sig och kliva över sin comfort zone och våga fortsätta när man vill lägga av!

Anpassa vikten till övningen med hjälp av repetitionerna. Står det 12 repetitioner ska ni inte orka med 15 reps. Är ni med?

För att utvecklas måste man variera sin träning. Att köra samma träningsprogram eller upplägg med samma övningar, samma vikter och samma rutiner år ut och år in gör att kroppen vänjer sig. Man hamnar då på en ”platå” och slutar följaktligen att utvecklas. När man varierar träningen, gör något nytt eller annorlunda, ”överraskar” man kroppen som reagerar direkt och svarar snabbt. Det är då man får resultat!

Likväl som med kosten gäller det att hitta en balans med träningen. Att överdriva med träningen kan likställas med att inte träna alls. Tränar man för mycket utan att låta kroppen vila, bryter man ner kroppens muskler istället för att bygga upp och stärka dem. Det blir en så kallad katabol effekt (motsatsen till anabol som betyder uppbyggande).

Detta program bygger på variation och utveckling. Vecka för vecka utmanas du att göra det lite tuffare för dig själv! Nu kör vi!